23.5.2023 – Nybolig Match, D-Tour, Hole-In-One, Fredagsbar mm.

Kære klubmedlemmer

Nybolig Match mandag, den 29. maj – 2. pinsedag

Årets Nybolig Match starter igen med morgenbord med Lones dejlige hjemmebagte boller kl. 08.15 – meld gerne afbud, hvis du ikke kommer til morgenbordet til Claus Jeppesen – sms til 4029 7111.

Der er gunstart kl. 9.30 og vi spiller Greensome – parmatch (Scottish twosome), hvor begge driver ud og begge slår 2. slaget til makkerens bold. Herefter vælges den bold, der spilles videre med. Ved Par 3 hullerne, er det efter 1. drive der vælges bold.

A-rækken spiller Slagspil, og B og C rækken spiller Stableford.
​Damer kan vælge rød eller blå tee og herrer kan vælge gul eller blå tee. Spillehandicap udregnes ved at lægge 60% af laveste spillehandicap sammen med 40% af højeste spillehandicap.

Tilmelding som par eller single. Ved single tilmelding sættes du sammen med en anden spiller. Tilmeldinger er efter ’først til mølle’, så ved ulige antal er sidst tilmeldte reserve. Matchleder Jacob Rosendahl.
Efter matchen har Café To lækker mad klar, som bestilles ved tilmelding på Golfbox. Matchfee er 75 kr. der indbetales på MobilePay på dagen til klubben på nr. 273 281, – husk enten navn eller medlemsnr. ved indbetaling med MobilePay.

Tilmeldingsfrist på Golfbox er på lørdag, den 27. maj kl. 17.00.

D-Tour er Danmarks største turnering for børn og unge

I lørdags den 20. maj lagde Ebeltoft Golf Club bane til D-Tour, hvorfor banen var lukket det meste af dagen.

D-Tour er en individuel turnering for børn og unge op til og med 24 år (dvs. til og med årgang 1999). Hensigten med turneringen er at få så mange børn og unge ud og spille turnering som muligt. Turneringen er handicapregulerende og har fokus på udvikling. Spillerne havde mulighed for køb af mad og drikke i Café To og der var præmieoverrækkelse forestået af DGU repræsentanterne.

Der deltog ca. 140 spillere og turneringen foregik på den stor bane hvor der blev spillet 18 huller og på Par 3 banen, hvor der blev spillet 9 huller. Der var mange flotte scores under turneringen – flere under banens par.

Udover spillerne var der en del forældre der var med og det hele blev ledet af 4 medlemmer fra DGU og gode klubmedlemmer fra vor klub der hjalp til som startere og forcaddies.

Dejligt med mange nye spillere på banen

Vor klub er i god udvikling – vi har rekrutteret mange nye medlemmer til klubben og mange er i gang med at kvalificere sig til spil på banen.

Klub 37+ har stor succes og der deltager rigtig mange spillere hver mandag sidst på dagen i en 9 hullers match.

Vi er en klub med stor rummelighed og vi er gode til at vise hensyn på banen til spillere med højt handicap og vi bestræber os alle på at være opmærksomme og lukke en hurtigere bold igennem.

Alle spillere, både nye og gamle, opfordres til at booke og bekræfte tid på Golfbox hver gang man spiller og husk, at man skal være 18 år for at leje og køre en buggy.

Hole-In-One

Under klub 37+ matchen mandag, den 15 maj lavede Tine Vestergaard Hole-in-One på Hul 3. Tine Vestergaard startede i 2022 på vort Kvinder & Golf hold sidste forår. Tine har modtaget en flaske whisky doneret af Kvickly.

STORT TILLYKKE TINE – sejt!

Café To og Fredagsbar

På fredag, den 26. maj fra kl. 17 inviterer Café To til Fredagsbar.

Cafeen står klar med øl, vin og drinks og giver lidt salte snacks og du har mulighed for at købe en pariserbøf – kr. 125.