DET VILLE VÆRE SJOVERE UDEN REGLER…

Regler er med til at skabe rammer for en god oplevelse på golfbanen. Her kan du finde lokale regler, regler for spil på golfbanen, ophold i klubhuset og kørsel med buggy.

Lokale Regler for Ebeltoft Golfbane

Her er de lokale regler for Ebeltoft Golfbane:

Straf for overtrædelse af lokalregel: Den generelle straf (Hulspil: Tab af hul, Slagspil: 2 strafslag)

• Hvide markeringer: Out of bounds
  • Røde markeringer: Strafområde
  • Blå markeringer: Område under reparation
  • Grøn/sort top: Område med spilleforbud
  • Markeringer kan være pæle, plader og/eller afstribninger

Alle markeringer på banen, der angiver afstand og retning, samt opstillede skraldespande behandles som ikke-flytbare forhindringer. Lempelse uden straf efter Regel 16.1. Alle veje og stier, selv hvis de ikke er kunstigt overfladebelagte, behandles som ikke-flytbare forhindringer. Lempelse uden straf efter Regel 16.1.

Hvis en spillers bold er i strafområdet på Hul 15, herunder når det er en kendsgerning eller så godt som sikkert, at den er i strafområdet, selvom den ikke er fundet, har spilleren disse lempelsesmuligheder, hver med ét strafslag:

• Spilleren kan tage lempelse efter Regel 17.1 eller
  • Som en ekstra mulighed droppes den oprindelige bold eller en anden bold i droppezonen, som er angivet med 4 sorte pæle. Droppezonen er et lempelsesområde efter Regel 14.3.
  • Hvis det er så godt som sikkert eller en kendsgerning, at en spillers bold lander i en sucker i det generelle område på hul 15 og ikke kan findes, må spilleren droppe en bold i dropzonen uden straf.

Når en bold er out of bounds eller mistet, må spilleren droppe en bold indtil 2 køllelængder inde på hullets fairway, men ikke nærmere hullet end der, hvor bolden krydsede o.u.b grænsen eller skønnes mistet. Se opslag om lokalregel E-5 på informationstavlen i klubhuset og under Banen på hjemmesiden. Reglen kan ikke anvendes for den første bold, hvis der er spillet en provisorisk bold.

• Hul 9: I højre side. Adgang forbudt i tilstødende haver.
  • Hul 16: I venstre side. Adgang forbudt i tilstødende haver.

Straf for at spille en bold fra et forkert sted i strid med lokalregel 2, 3 og 4: Generel straf efter Regel 14.7a.

For mere information om lokale regler, se opslag i klubhuset eller på klubbens hjemmeside.

BANESTATUS

Der spilles på sommerbane.

Afstandsmarkering på fairway. Afstandsmarkering er til midten af green.

• Gul: 150m
  • Rød: 100m
  • Blå: 50m

God tur på vores dejlige bane!