19.3.2023 – Forårsoprydning på banen, Klub 37+, Efterskole m.m.

Kære Klubmedlemmer

Forårsoprydning på golfbanen på onsdag, den 22. marts

Igen i år trænger der gevaldigt til oprydning på golfbanen inden vi begynder at spille sommerbanen ultimo marts.

Alle frivillige medhjælpere på golfbanen er inviteret og alle der har lyst til at hjælpe med er meget velkomne.

Det drejer sig igen primært om sammenrivning af grene og kogler, som i ret store mængder er blæst ud over banen det sidste halve år.

Har I en god løvrive, må I gerne tage den med, ellers har vi en del i klubben og bunker riverne kan også bruges.

Vi håber mange kan og vil hjælpe til, for så kan det sikkert klares på et par timer.

Vi mødes den 22. marts kl. 14.00 ved tee 11 og fordeler arbejdet i passende grupper.  Der vil blive serveret drikkevarer på Hul 11.

Baneservice

Baneserviceteamet har været samlet og har planlagt sæson 2023, der starter til Påske med servering af gratis kaffe og mulighed for køb af kolde drikke og lidt sødt. Har du lyst til at være en del af teamet, så ring til Lars P. Jørgensen på tlf. 2812 7686.

Frivillig teamet i sekretariatet

Der har været afholdt møde med teamet og blevet udvekslet erfaringer, så teamet kan fungere optimalt – der er opstart til påske.

Sekretariatets åbningstider er fra 1. april kl. 8.00 – 12.00. Gitte Skouboe arbejder tirsdag til lørdag og vi forsøger at bemande sekretariatet henover sommeren de dage Gitte holder fri med frivillige gode klubmedlemmer.

Har du lyst til at være en del af teamet og hører lidt mere om hvad arbejdet går ud på, så er der møde i sekretariatet den 13. april kl. 10, hvor du er meget velkommen.

Frivilligteamet omkring klubhuset og udearealerne

Teamet har holdt møde og har mange bolde i luften.

Førsteprioritet er at blive klar til Golfens Dag og vor Reception den 23. april. Derfor satser gruppen på at få lavet terrasseområdet i forlængelse af klublokalet i bedre stand. Dette sker på en arbejdsdag, den 15. april fra kl. 9.00.

Rækværket males sort og der plantes kirsebærlaurbær omkring terrassen – fortsættelse af den eksisterende beplantning langs terrassen og puttinggreen.

Møbelsættene doneret af Novasol males sorte og sættes på denne terrasse.

De nyindkøbte bord/bænksæt samles i næste uge og sættes på terrassen langs puttinggreen.

Vil du være med til denne hyggelige arbejdsdag, startende med kaffe og med frokost ved middagstid, så skriv dig på tilmeldingssedlen der bliver hængt op i klubhuset.

Status på sponsering af møbler til terrasseområdet

Indtil videre er der sponsoreret 6 ud af 10 møbelsæt til terrasseområdet, så der er stadig åbne sponsormuligheder.

Svind i øl beholdningen

Det er meget beklageligt og uforståeligt, at der har været svind i klubbens øl lager. Låsene er skiftet.

Klub 37+ – vores begynderklub

Starter mandag, den 3. april hvor der spilles Texas og efter spil mødes alle i Café To til en sandwich.  Der vil her være information fra repræsentanter fra KIK (Klubberne i klubben), om hvad muligheder der er, når man skal videre fra Klub 37+.

På nuværende tidspunkt er der 36 klub 37+ spillere og 16 hjælpere.

Der spilles, hver mandag kl. 17.30-20.00, 9 huller enten fra forni eller bagni.

Alle spiller fra rød tee og der spilles i 3 bolde (2 begyndere + 1 erfaren spiller).

Efterskole

Et tilbud i år til medlemmer, der er startet som prøvemedlem, og er blevet fuldt medlem i 2021 eller 2022. I sæson 2024 gælder tilbuddet for medlemmer startet i 2022 og 2023.

For at komme på efterskole, skal man have et golfhandicap højere end 36.

Efterskolen består i en times holdundervisning i 12 uger og undervisningen starter i uge 13 og slutter i uge 25.

Der vil være 8-10 spillere på et hold, og undervisningen, der omfatter både det korte og det lange spil, er gratis. Tilbuddet er sendt ud til 31 medlemmer.

Mænd & Golf starter 2. april og kører i 5 uger

Vi har opstartet markedsføringen indenfor den sidste uge og der er nu 9 tilmeldte ud af de 12 pladser vi har.

Café To

Der inviteres til Burger aften på onsdag, den 22. marts kl. 18.00.

Tag din bedste ven, din mor eller gode nabo med – der kan vælges mellem okse- eller ribbensburger. Pris kr. 125 incl. en øl eller en sodavand.

Tilmelding senest på tirsdag, den 21.3. kl. 20.00 på 7178 1006.