18.5.2022 – Husk tilmelding til Hos Walter matchen

Matchen spilles på søndag, den 22. maj med gunstart kl. 9.00.

Der spilles i 3 rækker. A rækken spiller Slagspil, B og C rækken spiller Stableford.

Matchledere Claus Hougaard & Jacob Rosendahl.

Tak til Onsdagssenior klubben der sørger for at alle deltagerne, efter golfrunden og inden præmieoverrækkelsen i klubhuset, kan købe 3 stk. smørrebrød for kr. 50.

Tilmeldingsfristen til Matchen er på fredag, den 20. maj kl 17.00.

Prøvemedlemmer 2022 v/Henrik Jacobsen

Vi har i år 45 Prøvemedlemmer, hvoraf 3 er børn, og 16 er deltagere i det særlige program Kvinder & Golf.

Alle er godt i gang med træningen og skal snart ud på banen; i første omgang med en guide, senere alene og i Klub 37.

De vil have bestået en regelprøve og opnået en rimelig teknik inden de får frit slag, men naturligvis vil de spille langsommere og mere usikkert end ”jer gamle”; så giv dem lidt snor og glæd jer over, hvor gode, og hurtige og regelrette I selv er!

Efterskole 2022 v/Henrik Jacobsen

Vi har 24 på Efterskole, som er for dem, der var prøvemedlemmer sidste og forrige år. De får videreudviklet teknikken og holder fast i fællesskabet med klassekammeraterne fra ”grundskolen”.

Juniorer 2022 v/Henrik Jacobsen

Vi har i år 16 børn, juniorer og ungseniorer i gang, og det er længe siden, der har været så mange. De er meget entusiastiske, og hvis energi og talent holder, kan der måske komme en ny Højgaard ud af kuldet.

Klub 37+ v/Gitte Sejersen

I klub 37+, vores begynderklub, er vi kommet godt i gang. Vi startede mandag d. 25. april. Vi spiller 9 huller hver gang, – alle spiller fra rød tee. Jeg prøver at lave hold, så to begyndere går med en erfaren spiller. De 3 første gange har vi været fra 12 – 15 begyndere + hjælpere.

Mandag den 2. maj blev der lavet 2 eagles: på hul 2 kom Jørgen Pedersen i hul på 3 slag og på hul 4 kom Henrik Veggerby i hul på 2 slag.

Stor tillykke til dem begge.

Kvinder & Golf v/Gitte Veggerby

Kvinder & Golf er i fuld gang og 16 entusiastiske kvinder møder op til hver træning i højt humør og nysgerrige på, hvad dagens træning mon byder på.

Drivingrange, indspilsbanen og putting green er nu blevet introduceret og i denne uge gælder det Par 3 banen, som alle glæder sig meget til.

Det sociale efter hver træning er også i høj kurs, hvor der hver gang bliver hygget, grinet og snakket i selskab med Rosé og lidt spiseligt.

Det er en fornøjelse at konstatere, at der bliver trænet ivrigt mellem de fastlagte træningsdage.

Hjemmesiden

Vor hjemmeside er ved at blive overdraget til Jacob Rosendahl, som fremover efter introduktion og øvning, vil klare den løbende opdatering. Dette er tidligere klaret af Kim Hjorth. TAK til Kim Hjorth for det store arbejde med hjemmesiden gennem flere år.

Shoppen

Shoppen sælger vore fine røde og blå Abacus poloer med klublogo for kun kr. 299.

Banen

Til orientering, så sprøjter greenkeeperne en del i øjeblikket. Men det er ikke sprøjtegift eller fungicider, men vækstfremmer til græsset.

Vi forsøger helt at undgå giftsprøjtning.

Brandfare

Banen er meget tør og selv om der nok kommer lidt nedbør i de næste dage, så rækker det ikke langt. Så kære rygere, pas meget på når I ryger på banen.

Boldvaskere

Vi er opmærksomme på, at boldvaskerne er defekte m.m. og det beklager vi.

Det er mere end 1 år siden vi bestilte nye boldvaskere, og vi ved endnu ikke, hvornår vi kan forvente at modtage de nye boldvaskere. Tak for jeres tålmodighed.