1.5.2022 – HUSK MEDLEMSAFTEN PÅ ONSDAG, DEN 4. MAJ KL. 19

Trænger du til at få genopfrisket reglerne for spillet på banen – vende situationer du har oplevet og hvor du har været i i tvivl – så er du velkommen til en god aften i dialog med vor regelansvarlige John Brændgaard.

Har du gode ideer og spørgsmål vedrørende klubben og banen, vil der også være mulighed for dialog med repræsentanter fra bestyrelsen og baneudvalget denne aften.

Der vil blive serveret kaffe og hjemmebag.

SPIL MED DAG PÅ SØNDAG, DEN 8. maj kl 14-18.

Kender du en der gerne vil lære at spille golf, så hent et påskeæg i Shoppen med lidt sødt samt en invitation til, sammen med dig, at deltage i Spil med dagen.

Det bliver en hyggelig eftermiddag, hvor du sammen med din gæst spiller 9 huller Greensome (med dit udstyr og ud fra dit handicap) efter din gæst har fået instruktion i putting og slag på træningsbanen af vor Pro.

Efterfølgende er der forplejning, præmieoverrækkelse, orientering om klubben og om muligheden for prøvemedlemsskab.

Tilmeldingsfristen er den 6. maj kl. 18 til Gitte Sejersen på mail: gittesejersen@gmail.com eller mobil 2084 3300.

ANSVARSOMRÅDER BESTYRELSEN

På Bestyrelsesmøde onsdag, den 27. april blev ansvarsområderne vedr. turneringer og klubhuset reorganiseret.

• Turneringsudvalget består nu af Martin Sass, Annette Kambeck & Jacob Rosendahl.
  • Hanne Verdoes & Jacob Rosendahl er ansvarlige for organisering og fordeling af arbejdsopgaver i og omkring klubhuset.

Derudover stiller Martin Sass, Hanne Verdoes og Jacob Rosendahl sig til rådighed for Gitte Sejersen, der er ansvarlig for Nye medlemmer og Begyndere – herunder også Klub 37+.

VOR PRO HENRIK JACOBSEN

Har endnu en gang fundet nogle nye græsgange og slutter derfor som vor Pro ved udgangen af denne sæson.

Henrik har, som også nævnt på den seneste Generalforsamling, gjort en stor stor forskel i vor klub – både som bestyrelsesmedlem, som baneformand og som Pro.

Henrik vil gerne også fremover være til rådighed for bestyrelsen, når de store linier skal planlægges for vor banes fremtid.

ÅRETS 1. SPONSORMATCH

Dansommer/Novasol Matchen v/Poul Svendsen lørdag, den 23. april

Vi startede årets første sponsormatch med løbende start fra kl. 9.30, hvor vi spillede Stableford i 3 lige store rækker. Matchledelsen Allan Steen og Michael Rosleff fik alle godt afsted i smukt forårsvejr.

Kl. 19 var der velkomstdrink i klubhuset og derefter forret, en dejlig hovedret og Paradis is ad libitum.

Derefter var der præmieoverrækkelse med flotte præmier til de 3 bedste i A, B, og C rækken samt nærmest flaget præmier på alle par 3 hullerne til både mænd og kvinder.

Vinder A rækken: 39 point Asger Schnoor

Vinder B rækken: 39 point Helle Sunke

Vinder C rækken: 40 point Carsten Moth

STOR tak til vor gennem mange mange år gode sponsor Dansommer/Novasol v/ Poul Svendsen og tak til Allan Steen og Michael Rosleff for suveræn matchledelse.

HOLE-IN-ONE

Onsdag, den 27. april lavede Morten Lund et suverænt slag på hul 7.

TILLYKKE Morten.

OBS – alle der har fået / får Hole-In-One skal selv meddele dette til DGU via DGU’s hjemmeside.

GOLFENS DAG

Søndag, den 24. april deltog golfklubben i Golfens Dag, hvor interesserede var inviteret fra kl. 14. – 17.

Der kom 21 besøgende, der fik orientering om golfklubben, golf og undervisning af vor Pro på puttinggreen og drivingrange. Herefter blev der spillet en lille match på Par 3 banen med hjælp fra nogle af klubbens frivillige.

Dagen sluttede i klubhuset med hygge, kaffe, hjemmebag og præmieoverrækkelse til de 3, der havde spillet Par 3 banen med færrest slag.

Resultat fra dagen er d.d., at 12 har meldt sig ind som Prøvemedlemmer.

Status for Prøvemedlemmer 2022 er 34 seniorer og 8 juniorer.

KVINDER & GOLF

Torsdag, den 28. april startede 16 forventningsfulde kvinder vort 8 ugers Kvinder & Golf forløb. Dagen startede med information om forløbet, udlevering af tasker, hoddies og låneudstyr. Herefter var der træning på puttingreen i strålende solskinsvejr.

Dag 1 afsluttede i højt humør med tapas og rosé smagning v. Christian fra Hos Walter.

Næste Kvinder & Golf træning er torsdag, den 5. maj kl. 17.

BEGYNDERNE ER GODT I GANG

Der trænes i Efterskolen med vor Pro og i klub 37+, hvor 12-15 Begyndere spiller en 9 hullers match hver mandag sidst på eftermiddagen, afsluttende med hygge og præmieoverrækkelse.

HUSK TILMELDING TIL HOS WALTER MATCHEN

Matchen spilles søndag, den 22. maj kl. 9.00, hvor der spilles i 3 rækker.

A rækken spiller Slagspil, B og C rækken spiller Stableford.

Matchledere Claus Hougaard & Jacob Rosendahl.

MAD EFTER SPONSORMATCHER

Steen Kok har efter mange mange år som leverandør af mad efter vore sponsormatcher meldt ud, at det ikke vil ske i 2022.

Klubberne I klubben er forespurgt, om de kunne være interesserede i at stå for maden efter en af matcherne.

Onsdagsseniorerne sørger for lidt mad, der kan købes efter Hos Walter matchen den 22. maj.

Tirsdag eftermiddagsdamerne laver lidt mad til efter Kvickly Matchen den 12. juni.

Tirsdag formiddagsdamerne hjælper gerne med mad til en af de andre sponsormatcher sammen med en anden Klub i klubben, så hvis din Klub i klubben vil være med, så kontakte Bente Jørgensen på bbjbrink@hotmail.com.