21.10.2021 Kære klubmedlemmer

Ændring af den midlertidige lokal regel på hul 15.

Det har i praksis vist sig at være for favorabelt at droppe med et strafslag i dropzonen tæt på greenen, når man ligger i det blå område langt væk fra green og i mange tilfælde skal bruge mere end eet slag for at komme på green.
Derfor er lokal reglen i samråd med vores regelkyndige, John Brændgaard ændret til følgende:

Tryk på –  https://www.ebeltoft-golfclub.dk/wp-content/uploads/2021/10/Hul-15-lokal-regel-2.jpg

Baneformanden

Par 3 Bane Mesterskab 2021

Det særlige Par 3 Bane Mesterskab afholdes nu for anden gang.

Det skal foregå i den sidste weekend i oktober måned, men da der er Sponsor- og Hjælpermatch på nabobanen søndag den 31. oktober afholdes Mesterskabet i år fredag, den 29. oktober og lørdag den 30. oktober.

Formatet er slagspilskvalifikation fredag eftermiddag eller lørdag formiddag efter eget valg. De 8 bedste scores går videre til hulspilskampe efter cupsystemet lørdag eftermiddag.

Man deltager i mesterskabet/kvalifikationen ved at spille 9 huller (3×3 huller) slagspil med ½ handicap fredag, den 29. mellem kl. 15 og 17, eller lørdag den 30. mellem kl. 9 og 11.
Scorekort henter man selv i hylden under vinduet i Sekretariatet.

Scorekortet underskrevet af spiller og markør skal afleveres i den dertil opstillede kasse i Udslagshuset på Træningsbanen efter runden og senest lørdag kl. 11.15.
Ved lige scores i kvalifikationen gælder laveste hcp. og derefter sidste 6,3,1, lodtrækning.

Alle med registreret handicap kan deltage. Matchfee kr. 50,00 på Mobilpay 21443425.

De 8 bedste nettoscores spiller lørdag fra kl. 14 finalekampe efter cupsystemet.
Finalekampene afvikles som hulspil over 3 huller med 1/6 handicap. Seedning i første runde: nr. 1 mod nr. 8, nr. 2 mod nr. 7, etc.
Hvis All Square efter 3 huller spilles sudden death fra hul 1.

Semifinalisterne spiller om 3. pladsen samtidig med at finalen spilles.

Vinderen får Vandrepokal og der er præmie til nr. 2 og 3.

Endvidere er der præmie for Hole in one(s) samt bedste bruttoscore i kvalifikationen. (Banerekord: 26 slag, Jacob Fredberg)

Tilmelding senest torsdag den 28. oktober kl. 18.00 på mail til: jacobsen.proark@gmail.commed angivelse af navn, hcp, kvalifikationstidspunkt (fredag eller lørdag), mailadresse og sms.
Deltagerne får startlisten til kvalifikationen på mail torsdag aften.

Deltagerne i finalekampene får besked på deres mail og sms lørdag kl. 12.00

Par 3 Banen er lukket fredag eftermiddag og hele lørdagen for andre end deltagerne i Mesterskabet.

Matchledelse

Birgit Engsig og Henrik Jacobsen