3.11.2021 Kære klubmedlemmer

Vinterbane fra og med mandag, den 8. nov. 2021

Selvom banen er flot grøn, er den våd og blød og derfor sårbar, og sårene læges ikke nu, hvor græsvæksten ophører. Det er især hårdt ved teestederne, når fødderne roterer rundt og køllen tager jordprøver. Og buggierne laver spor og spin.
Vi går derfor over til Vinterbane fra og med mandag, den 8. november fra daggry. Vinterbane betyder, at der spilles som om sommeren, med følgende modifikationer:

Banelukning

Banen kan lukkes i rimfrost, snevejr og kraftigt tøvejr. Det vil ikke altid være praktisk muligt at annoncere en lukning i forvejen, men lukningen vil nok være selvindlysende. En god indikator er, at din græsplæne og banen er hvid, og at selv hunden ikke vil ud.

Teesteder
Der er kun gul og rød bane i vinter.

Den gule bane spilles fra de blå teesteder på hullerne: 1-5-10-12-13-14-17 og 18.
Fra måtter på hullerne: 7-16.
Fra det gamle gule teested på hul 2-8-11, og fra det normale teested på hul 3 og 15.
Fra provisorisk teested foran/i forkanten af de normale gule teesteder på hul: 4-6-9

Den røde bane spilles fra forkanten af de sædvanlige teesteder, undtagen hul 6 og 7 fra de gamle teesteder og hul 9 fra provisorisk teested foran og hul 15 fra måtte.

Fairways

På fairways må bolden spilles som den ligger, eller lejeforbedres eller slås fra måtte. Scores tæller til handicap regulering, også hvis der spilles med oplæg eller fra måtte. I matcher skal matchledelsen fastlægge, hvordan bolden skal spilles.

Bunkers og rough.

Spilles som om sommeren (men bunkers rives!)

Greens

Spilles som om sommeren (men nedslagsmærker oprettes!)

Course rating, handicapindex og scorekort.

Vinterbanen har Course Rating og Slope. Konverteringstabel ophænges i klubhuset. Handicapindex er uændret. Scorekort tilpasses vinterbanen og udskrives normalt.

Trolley og buggy.

Trolley må bruges, men det henstilles, at man bruger bærebag. (7 køller er alt nok).  Kørsel med privat buggy kræver skriftlig tilladelse fra Bestyrelsen, efter skriftlig og begrundet ansøgning til Sekretariatet. Gælder også greenfeespillere.
Bestyrelsen og Baneformanden

Boldopsamling ophører

Torsdag d. 4. november er sidste dag, hvor der opsamles bolde på driving range. Maskinen kan ikke længere stå fast på de glatte skråninger.

Når der ikke længere er bolde i kassen, må man altså selv ud med en spand og samle de bolde, man skal bruge. Det er god opvarmning i den kolde tid.

Hvis der er spillere i gang med at træne, må man vente, eller aftale en pause i skydningen.

Træningsboldene er gratis også for gæstespillere.

Det burde være unødvendigt at nævne det, men træningsboldene må selvfølgelig ikke tages med ud på banen (for at bruges der, hvor man plejer at miste sin bold !!).

Lukning af hul 3.

Når omlægningen af green og teesteder på hul 3 iværksættes i løbet af november måned lukkes hullet for spil. Det præcise tidspunkt for lukningen meddeles senere; indtil da spilles hul 3 som normalt.

Når hullet lukkes, går man fra hul 2 til hul 4 og spiller videre derfra som hul nr. 3. Hul 5 vil så være opdelt i 2 huller: et kortere par 4 hul til en provisorisk green i højre side af hullet før den normale green (hul 4), og et par 3 hul fra provisoriske teesteder i venstre side af hullet til den normale green (hul 5).
Fra hul 6 er alt normalt igen. Teestedsskilte og Scorekort vil være ændret til det nye hulforløb.

Baneformanden

Par 3 Bane Mesterskab

Det traditionsrige Par 3 Bane Mesterskab blev spillet for anden gang lørdag, den 30. november i pænt vejr og på en bane i topstand.

7 spillere deltog i slagspilskvalifikationen over 6 huller. De 4 bedste nettoscores gik videre til hulspilskampe over 3 huller efter cup-system med seedning, nr. 1 mod nr. 4 og nr. 2 mod nr. 3.
I semifinalen vandt Carsten Sunke over Helle Sunke og Hanne Nielsen over Martin Isgård.
I finalen vandt Helle Sunke over Hanne Nielsen og Helle Sunke er dermed Par 3 Bane mester 2021.
I kampen om tredjepladsen vandt Martin Isgård over Carsten Sunke.

Tillykke til Helle, til runner up Hanne og Martin på tredjepladsen.

Deltagerne var i øvrigt enige om, at den lille bane er sjov at spille og i høj grad udstiller ens evner udi det korte spil, og at den derfor er særdeles velegnet til træning i samme korte spil. En træning, som ikke opnås ude på den store bane, fordi man ofte løber tør for ”streger” inden det strammer til omkring hullet. (Citat: ”Hvordan var greens i dag?” ”Det ved jeg ikke, vi spillede Stableford”).

Matchledelsen

Birgit Engsig og Henrik Jacobsen