14. juni 2021 Kære klubmedlemmer

DGU skriver i dag:

Siden sidst:
De nationale tiltag lempes med nedenstående med betydning for blandt andet golfsporten:
• Åbningstider for restaurant og café:
• Fra 11. juni kan golfklubbens restaurant/café holde åbent og udskænke alkohol frem til midnat.
Fra 15. juli udvides muligheden for at holde åbent og servere alkohol til klokken 02.
Fra den 1. september 2021 ophæves alle restriktionerne omkring åbningstider for restauranter og caféer mv.
• Fra den 14. juni fjernes kravet om brug af mundbind i restauranten og alle øvrige steder i golfklubben.
• For serveringssteder, hvor gæster i det væsentlige sidder ned, ophæves arealkrav og afstandsanbefalinger den 1. juli.
• Frem til den 1. august 2021 vil der fortsat være krav om coronapas i lokaler, hvor der udøves idræts-, fritids- og foreningsaktiviteter. Frem til denne dato skal kontrollen af coronapas fortsat ske via stikprøvekontrol.
• Fra den 1. september 2021 vil der ikke længere gælde krav om coronapas for indendørsservering på restauranter og cafeer mv.
• Forsamlingsloftet hæves til 100 personer indendørs fra 11. juni og hæves yderligere til 250 personer indendørs fra 1. juli.
• Forsamlingsloftet udendørs afskaffes helt fra den 11. juni.

Anbefalinger vedr. klubhuset
Som reglerne er nu kan forenings-/medlemslokaler og proshopper/butikker holde åbent for både medlemmer og offentligheden med blandt andet de krav, som er beskrevet herunder.
1. Forenings-/medlemslokaler og omklædningsfaciliteter kan åbnes for alle, dog skal voksne have et gyldigt coronapas.
2. Kortvarigt ophold i klubhuset og bagrum i forbindelse med toiletbesøg, registrering og lignende kan dog fortsat foregå uden coronapas.
3. Der må maksimalt tillades adgang for 1 person per 4 m2 gulvareal.
4. Klubben skal kontrollere coronapas ved stikprøvekontrol minimum én gang i døgnet.
5. Der åbnes for generalforsamlinger (møder med faglige formål) for op til 1.000 siddende gæster i sektioner á 500. Her er der krav om coronapas, 2 m² pr. siddende gæst, 1 meter mellem stole, brug af værnemidler mm.
6. Sørg for håndsprit ved indgangen til klubhuset og til mødelokaler.
7. Opsæt informationsmateriale om god hygiejne og hensigtsmæssig adfærd.

Det betyder:
at vi ikke længere skal bruge mundbind i klubhuset og bagrummet
at afstandskravet fastholdes i stueetagen
at benyttelse af omklædnings- og baderum samt ophold på 1. sal kræver Coronapas og at der laves stikprøvekontrol

Siden sidst i vor klub
Nybolig Pinseturnering
2. Pinsedag mandag, den 24. maj afholdt Ebeltoft Golf Club Nyboligs årlige sponsorturnering for 16. gang. Ebeltoft Golf Clubs bane stod grøn og flot overalt med smukke velplejede greens, smukke fairways og dejligt fuglefløjt fra bl.a. gulspurve specielt ved hul 6, 8 og 17.
Der var tilmeldt 68 friske og veloplagte spillere og dagen startede kl. 8.00, hvor der – både indenfor og udenfor – var Lone Vesterdals dejlige hjemmebagte morgenbrød, kaffe og juice til alle de fremmødte – en tilbagevendende tradition ved Nybolig Pinseturneringen, som golfspillerne nød til fulde.
Kl 9.30 var der gunstart og da alle spillerne, efter ca. 4 timer i godt vejr, var tilbage i klubhuset var der tid for socialt samvær med lidt at spise og drikke og præmieoverrækkelse af flotte præmier ved Nybolig indehaverne Claus Jeppesen og Mikael Lykke Sørensen.
Der blev både spillet om bedste spillere i række A, B og C og bedste hold.
Dagens suverænt bedst spillede runde og vinder af A rækken hvor der blev spillet slagspil var Jacob Fredberg, Ebeltoft Golf Clubs chefgreenkeeper, – Jacob gik runden i 66 slag – 2 slag under banens par og personlig rekord for Jacob – fantastisk flot!
Vinder i B rækken var Christian Mouritzen med 39 stableford point.
Vinder i C rækken var Ilse Nygaard med 39 stableford point.
Holdspillet var en Am/Am (3 bedste scores ud af 4 på hvert hul) og her vandt Mikael Lykke Sørensen, Peter Krogh, Hanne Verdoes og Henrik Krogh med 117 point.
Efter præmieoverrækkelsen lovede Nybolig, Jeppesen & Sørensen, at der også næste år vil være Nybolig Pinseturnering 2. Pinsedag i Ebeltoft Golf Club og takkede turneringslederne Henrik Krogh og Kent Haumann for indsatsen.

Kvickly Texas Scramble turnering
Denne årlige tilbagevendende turnering blev spillet i det skønneste sommervejr søndag, den 13. juni. Der var 58 tilmeldte til turneringen, som også have trukket spillere til fra Grenaa Golfklub, Norddjurs Golfklub, Simon’s Golf Club og Randers Golf Club.
Under turneringen blev spillerne serviceret af Ebeltoft Golf Clubs Baneservice.
Da alle spillerne var tilbage i klubhuset, var der mulighed for at købe lidt at spise og drikke før præmieoverrækkelsen.
Direktør Jens Friis, Kvickly Ebeltoft sørgede for overrækkelsen af de finde præmier sammen med turneringsleder Hanne Andersen.
Vinderhold -Birthe Schmidt, Ejvind Frandsen og Niels Hindborg
2. pladsen – Dagmar Jensen, Lars Rasmussen, Morten Jensen og Bjarne Rasmussen
3. pladsen – Lone Vesterdal, Flemming Schütt og Carsten Hauschild
Kvickly ved Jens Friis, som i øvrigt også sponserer whisky til de dygtige spillere i vor klub der laver Hole in One, lovede at der også i 2022 vil være en Kvickly turnering i Ebeltoft Golf Club og takkede turneringslederne Kisse Mouritzen og Hanne Andersen for indsatsen.

Lørdag den 3. juli afholder vi Ægteskabs- og par turnering
Denne turnering har tilmeldingsfrist den 30. juni.
Der spilles i 2 rækker, – en for ægtefæller/samboende og en for mix/par.
Turneringen har gunstart kl. 12 og alle mødes efterfølgende i klubhuset kl 17.30 til velkomstdrink, middag og fest.
Du kan finde mere info på Golfbox under turneringen.

Ebeltoft Golf Club logo bluser
I sekretariatet hænger der røde og blå Abacus bluser med klubbens logo – Søren Rolner har indkøbt bluserne og fået syet klubbens logo på. Hver gang der bliver solgt en bluse, går der kr. 100 til klubben. Kig ind i sekretariatet – der er bluser i alle størrelser og kvaliteten er i top.

En lille bøn
Nu da klublokalet igen kan bruges, er det vigtigt at alle der bruger det, – ved turneringer, klubber i klubben arrangementer m.m. og måske flytter lidt rundt på borde og stole, reetablerer lokalet efter brug til den faste opstilling af borde og stole og sørger for, at alle bordene er rene, da klublokalet altid skal være hyggeligt og brugbart i hverdagen.

Arbejdsweekend 10. og 11. juli – maling af klubhuset
Klubhuset trænger til en gang udvendig maling. Har du tid og lyst til at hjælpe med at grundbehandle og male facader, er du meget velkommen til at hjælpe lørdag den 10. og søndag den 11. juli. Hver dag vil der være fælles morgenmad klokken 9.00 og frokost klokken 13.00.
Vi håber du vil deltage i den planlagte arbejdsweekend og ser frem til din tilmelding senest den 6. juli på den ophængte liste på opslagstavlen i klubhuset eller på mail til gostaknudsenk@icloud.com.

HUSK på mandag, den 21. juni afholder vi med stor forsinkelse generalforsamling i Auditoriet ved Fregatten Jylland kl 19.00.

Bestyrelsen
Jette Glargaard