1.7.2021 Kære klubmedlemmer

DGU skriver i dag:

Kære formænd og klubledelser

Som led i den genåbningsaftale, der er indgået af et flertal af Folketingets partier, ophæves en række coronarestriktioner fra i dag torsdag den 1. juli.

• Forsamlingsforbuddet indenfor bliver hævet til 250 personer. Hidtil har det været på 100 personer. Fra 1. august afskaffes restriktionerne for at samles indendørs helt.
  • I den forbindelse er det værd at bemærke, at der ikke længere er krav om coronapas i klubhuse og klublokaler, hvorfor golfklubben heller ikke længere behøver at foretage stikprøve kontrol i disse lokaler.
  • Arealkrav og anbefalinger om afstand for serveringssteder, hvor gæsterne primært sidder ned, fjernes. Hidtil har der måttet være én person per to kvadratmeter, hvis gæsterne primært har siddet ned.
  • En negativ PCR-test er nu gyldig i 96 timer i stedet for 72 timer. En negativ PCR-test fremgår af coronapasset, der fortsætter med at blive brugt visse steder en rum tid endnu. En lyntest er fortsat kun gyldig i 72 timer. Forventningen er, at coronapasset udfases fra 1. oktober.

Det betyder, at alle nu frit kan bevæge sig rundt overalt i klubhuset og tage ophold uden coronapas og at vi ikke har begrænsninger omkring hvor mange der opholder sig i klublokalet.

Fortsat god aften til Jer alle.