18. august 2020 – Kære Klubmedlemmer

Lejeforbedring og handicapregulering

Nogle har undret sig over, at handicapreguleringen er suspenderet fordi der spilles med lejeforbedring, og har været bekymret for ikke at få nok scores til beregningen af det nye handicap 2021.
Vi har som bekendt pt. lejeforbedring fordi vores fairways er usædvanligt tørre og hårde, så det er svært for de fleste spillere at slå anstændige slag fra de tætte og bare lejer. Lejeforbedring skåner banen lidt, men det er primært til glæde for spillerne, at der kan lægges op.
Ifølge handicapreglerne kan der imidlertid ikke reguleres handicaps, når der spilles med oplæg uden for vinterperioden. Handicapreguleringen er derfor pt. suspenderet.
Det er faktisk også til glæde for spillerne: Hvis man både får ekstra længde på de tørre fairways og forbedret leje, vil det resultere i usædvanligt lave scores, og dermed en reduktion i handicap, som ikke afspejler en reel fremgang i spillerens standard. Det vil ”svie” til spilleren både når spilleforholdene snart bliver mere normale, og når 2021 handicappet skal beregnes på basis af de bedste 8 scores ud af de seneste 20 scores indberettet i 2020 og om nødvendigt i 2019.
Vi regner med, at der kommer gang i græsset sidst i denne uge, når der er kommet den lovede regn. Vores loyale græs plejer at kvittere hurtigt for vand.
Derfor bliver den midlertidige regel om lejeforbedring ophævet med virkning fra lørdag morgen den 22. august. Samtidig genoptages handicapreguleringen, så der igen kan indberettes scores.

Henrik Jacobsen – vor protræner holder slicekursus

Mange golfspillere bruger kun højre side af golfbanen, f.eks. roughen mellem hul 1 og hul 18. Det er fordi de slicer.
Hvis du hører til den kategori, og det gør 8o% af alle klubgolfere, fortrinsvis mænd, så skal du på slicekursus. Her lærer du, hvorfor man slicer, og hvad man skal ændre i sit sving for at komme af med slicet. Du er nemlig nødt til at ændre noget i dit sving. Hvis du ikke ændrer dit sving, får du selvfølgelig det resultat, du plejer at få, nemlig et slice.
Kurset afholdes mandag d. 24. august kl. 17-19 med max 10 deltagere efter først-til-mølle-princippet. Ved overtegning afholdes et nyt kursus senere.
Kurset begynder med lidt teori i klubhuset og resten af tiden på træningsbanen.
Kurset koster kr. 100, at betale på MobilePay 2144 3425
Tilmelding senest lørdag d. 22.august kl. 18.00. på mail: jacobsen.proark@gmail.com

Kvadrat Sponsormatch v/ Jesper Grandt på søndag den 23. august

Den årlige Kvadratmatch afholdes på søndag med gunstrat kl. 9.00 og tilmeldingen til matchen slutter fredag, den 21. august kl. 17.00.
Der spilles stableford i 3 rækker og der vil være baneservice under matchen.

Har du lyst til at hjælpe?

Vi mangler nogle hjælpere i Sekretariatet – søndage og mandage, når Gitte holder fri.
Har du lyst til at hjælpe, så send en mail til glargaardjette@gmail.com, så arrangeres et lille infomøde for de interesserede.