2.9.2022 – Klubmesterskab og indvielse af Hul 3

Kære Klubmedlemmer

Klubmesterskab & indvielse af ny green og nyt teested på Hul 3

Weekenden 27. og 28. august blev der afholdt klubmesterskab i Ebeltoft Golf Club.

Lørdag blev der spillet i dejligt solrigt vejr og den nye omlagte green og det nye teested på Hul 3 blev indviet af Brigitte Kambeck, med et flot slag, der landede direkte på den smukke nye green.

Søndag var noget helt andet, idet regnen skyllede ned de sidste 2 timer, – så spillet blev vanskeliggjort af den megen vand og alle var gennemblødte, da de kom ind i klubhuset efter at have spillet 18 huller.

Søndagen blev krydret med en Klappematch, hvor der blev spillet Stableford og deltagerne var efterfølgende med til at klappe vinderne af Klubmesterskabet ind.

Efter alle strabadserne blev der serveret grill pølser med tilbehør inden præmieuddelingen.

Nybolig havde doneret præmierne i Klappematchen, hvori klubmesterskabsspillerne også deltog med deres scores fra dagen. Derudover overrakte Nybolig en check til golfklubben på kr. 3.750, som er henvisningsprovision til klubben fra Nyboligs salg af Birgit Engsig og Henriks Jacobsens hus.

Resultatet af Klappematchen:

Nr. 1 med 40 point – Asger Schnoor

Nr. 2 med 35 point – Lars P. Jørgensen

Nr. 3 med 34 point – Helle Sunke

Klubmestre 2022 i Ebeltoft Golf Club

Damer – Brigitte Kambeck med 149 slag over de 2 dage

Herrer – Morten Post med 156 slag over de 2 dage

Tillykke til vore nye Klubmestre

Hul 3

Dejligt at vi har Hul 3 i spil igen og Hul 5 som vanligt.

Vedrørende Hul 3, så bemærk Dropzone: Når bolden befinder sig på grusvejen rundt om green, må der droppes frit i Dropzone nedenfor green.

Vær også opmærksom på, at dit golfur nok ikke viser den korrekte afstand.

Ændringen er anmeldt til Garmin.

Baneguide

Vor baneguide er opdateret på hjemmesiden under Banen og i Baneguiden der ligger til udlevering i klubhuset.

På hjemmesiden og i papirudgaven af Baneguiden kan man læse om vore Lokale regler og Øvrige oplysninger – hvis man måske trænger til at få dem genopfrisket.

P-pladsen

STOR TAK til alle frivillige, for det kæmpe arbejde der er udført på parkeringspladsen med maling af alt træværk og tiltrængt soignering af buggy holdepladsen – det er nu en fornøjelse at kigge sig omkring, når man ankommer til golfklubben.

Føtex Match søndag, den 11. september med Gunstart kl. 9.00.

Tilmelding på Golfbox senest fredag, den 9. september kl. 17.00.

Føtex Matchen er igen i år en Texas Scramble. Texas Scramble er en holdmatch med 3-4 spillere på hvert hold. Alle driver ud, hvorefter man vælger stedet for det bedste slag. Stedet markeres og her dropper de øvrige deres bolde og alle slår deres andet slag herfra. Sådan fortsættes spillet for de næste slag indtil man har en bold i hul. Der skal bruges 4 drives fra hver spiller, – de sidste to drives må man bruge valgfrit. Herre spiller fra Gul Tee og kvinder fra Rød Tee. Der spilles med halvt handicap af laveste handicapspiller på holdet. Der føres kun 1 scorekort.

Efter matchen kan du få lidt god mad i klubhuset arrangeret af Bente Jørgensen/ tirsdagformiddags damerne. Maden får du ved at betale kr. 50 på dagen ved indskrivningen til matchen samt betaling af matchfee kr. 75 i alt kr. 125 – til klubbens MobilePay eller kontant.

Matchledelse Jacob Rosendahl og Claus Hougaard.

Henrik Jacobsen

Henrik har betydet meget for Ebeltoft Golf Club, som bestyrelsesmedlem, som baneformand, som banearkitekt, som banearbejder og som træner – nok mere end vi aner! Trænerjobbet slutter med udgangen af september måned.

Bestyrelsen har villet holde en reception for Henrik, hvilket han ikke er interesseret i – det respekterer vi selvfølgelig.

Vil du vide mere om alle Henriks spændende projekter i livet, så anbefales du at gå på danskgolf.dk og læse en fremragende artikel om Henrik, – det er i september nummeret.