24. marts 2021 Kære klubmedlemmer

Dette skrev DGU i går:

”Generelt om situationen frem til d. 21. april

Vi ved, at der i de kommende uger bliver rigtig stor aktivitet i golfklubberne og det er naturligvis dejligt, men det er også frustrerende, at både klubhuse og restauranter er lukkede. I forhold til klubhuse er der mulighed for take away fra restaurant/cafe og det er muligt har holde toiletter, bagrum og check-in faciliteter åbne for ganske få medlemmer ad gangen. Kontorfaciliteter kan fortsat holdes åbne for ansatte og proshops/golfbutikker kan holdes åbne med gældende kvadratmeterkrav.

I forhold til take away, så vær opmærksom på, at når man får udleveret take away mad, så skal man efterfølgende fjerne sig fra udleveringsstedet. Hvis maden udleveres i eller omkring klubhuset, så må maden ikke indtages der, herunder på terrassen mv. Der kan fint udleveres mad/goodiebags til indtagelse på golfrunden eller i forbindelse med træningsaktiviteter.

Der kan ikke nydes medbragt mad på klubhusets terrasse, hvis dette område normalt bruges til servering. Medbragt mad kan fx nydes på bænke ude på banen i forbindelse med golfrunden. Det kan overvejes at fjerne udendørsmøbler eller evt. at afspærre terrassen, så klubben ikke opfordrer spillere til at tage unødigt ophold ved klubhuset.

Hvis man har faciliteter ude på banen, hvor der sælges sandwich, pølser mv. så skal man umiddelbart efter udlevering fortsætte sin golfrunde, så take away ikke bærer præg af servering.

Slutteligt en opfordring til, at vi alle overholder de gældende restriktioner. Vi er som branche kommet rigtig godt gennem corona krisen, grundet de mange lempelser for udendørsidrætten og vi ser frem til også at lykkes med den sidste del af genåbningen på en corona-sikker måde.”

Info fra klubben:

Fra mandag d. 22. marts blev det muligt at forsamles op til 50 personer i forbindelse med organiseret udendørsidræt. Herudover hæves det generelle forsamlingsforbud udendørs til 10 personer.

Det betyder for golfsporten, at stort set alle aktiviteter udendørs nu kan gennemføres – dog skal vi være opmærksomme ved planlægning af turneringer, der med mere end 50 tilmeldte skal foregå med løbende start og uden forsamling før og efter turneringens afslutning.

Der skal stadig bæres mundbind i klubhuset og i bagrummet – og der må ikke tages ophold i klubhuset.

For at præcisere seneste udmelding omkring Corona restriktioner, så betyder det, at man ikke må forsamles mere en max 10 personer før og efter spil og at der ikke må være fælles samling efter en turnering på terrassen og ikke med evt. indtagelse af serveret eller medbragt mad.

Det er først fra 21. april at spisning på terrassen måske kan foregå, og her er der endnu ikke sendt forholdsregler ud omkring hvordan.

I er velkomne til ved turnering, at bruge klubbens gasgrill og sætte den ex. bag hul 11 teested og servere grillpølser/franske hotdog/etc. til spillerne, der så kan tage det med sig videre under runden.

Rettigheder i GolfBox

Vi har ryddet op i klubbens medlemmers rettigheder i GolfBox.

Nu kan man, med givet rettighed, ved planlægning af en turnering, uden at tage ophold i klubben for at se login oplysninger m.m., opsætte en turnering i GolfBox.

Er du en af dem der sætter turneringer op, og endnu ikke har fået rettighed til det, så skriv til mig, så får du rettighed.