Vinterbane fra og med onsdag d. 18. nov. 2020

Selvom banen er flot grøn, er den våd og blød og derfor sårbar, og sårene læges ikke nu, hvor græsvæksten ophører. Det er især hårdt ved teestederne, når fødderne roterer rundt og køllen tager jordprøver. Og buggierne laver spor og spin. Vi går derfor over til Vinterbane fra og med onsdag d. 18. november fra daggry.
Vinterbane betyder, at der spilles som om sommeren, med følgende modifikationer:

Banelukning

Banen kan lukkes i rimfrost, snevejr og kraftigt tøvejr. Det vil ikke altid være praktisk muligt at annoncere en lukning i forvejen, men lukningen vil nok være selvindlysende. En god indikator er, at banen er hvid, og selv hunden ikke vil ud.

Teesteder
Der er kun gul og rød bane i vinter.

Den gule bane spilles fra de blå teesteder på hullerne: 1-5-10-12-13-14-15-17 og 18. Fra måtter på hullerne: 3-7-16.
Fra det gamle gule teested på hul 2-8-11.
Fra provisorisk teested foran de normale gule teesteder på hullerne: 4-6-9

Den røde bane spilles fra de sædvanlige teesteder, undtagen hul 9 fra provisorisk teested foran og hul 15 fra måtte.

Fairways

På Fairways må bolden spilles som den ligger, eller lejeforbedres eller slås fra måtte. Scores tæller til handicap regulering, medmindre der spilles fra måtte.
I matcher skal matchledelsen fastlægge, hvordan bolden skal spilles.

Bunkers og rough.

Spilles som om sommeren. Bunkers glattes med sko eller jern, når der ikke er river.

Greens

Spilles som om sommeren (men nedslagsmærker oprettes)

Course rating, handicapindex og scorekort.

Vinterbanen har Course Rating og Slope. Konverteringstabel er ophængt i klubhuset. Handicapindex er uændret. Scorekort er tilpasset vinterbanen og udskrives normalt.

Trolley og  Buggy.

Trolley må bruges, men det henstilles, at man bruger bærebag. (7 køller er alt nok). Kørsel med privat buggy kræver skriftlig tilladelse fra Bestyrelsen, efter skriftlig og begrundet ansøgning til Sekretariatet.

Bestyrelsen og Baneformanden                                                              14.11.2020