23. juli 2020. Kære klubmedlemmer

Hole in one

Per Jacobsen scorede på hul 7, den 14. juni årets første Hole in one – STORT TILLYKKE

Klubmatcher

Den 11. juli blev der afholdt Ægteskabs- og parmatch i Ebeltoft Golf Club sponseret af Golfexperten.

Matchen er en årlig begivenhed i golfklubben, hvor de 60 deltagere spillede ud kl. 12 – den første gunstart i 2020, da forsamlingsantallet den 8. juli blev hævet til 100.

Matchen, der er åben for alle, havde i år 2 deltagende par fra Tromsø. Det ene par blev nr. 2 og det andet par fik en trøstepræmie, – et fleecetæppe fra Carlsberg, som kan hjælpe dem med at holde varmen i det nordlige Norge.

Efter matchen samledes alle deltagerne kl. 18 til velkomstdrink, middag, præmieoverrækkelse og hyggeligt samvær. Matchleder Povl Schmidt blev efter middagen takket for god matchledelse og fik en stor tak for i mange år, at have været matchleder i Ebeltoft Golf Club

Det vindende ægtepar/samlevende var Lotte Rasmussen & Henning Andersen og Lisa-Lotte Nielsen & Flemming Schütt vandt som mix par.

Husk tilmelding til den årlige Sparekassen Kronjylland Match, der afholdes søndag den 2. august 2020 med gunstart kl. 9.00. Der spilles individuel stableford i A, B og C rækken og derudover er det holdspil Am/Am. Frist for tilmelding er fredag, den 31. juli kl. 17.00
Efter matchen vil Sparekassen Kronjylland sørge for grill pølser og hjemmebagte pølsebrød.

Den 23 august er der Kvadrat Match, hvor der spilles stableford i 3 rækker og weekenden den 29. og 30. august finder årets Klubmesterskab sted, hvor der spilles slagspil fra Scratch Handicap. Samme dage er der også en Stableford Match, hvor der dystes om at blive Stableford Klubmester.

Den 11. september har vi igen PRO/AM i Ebeltoft Golf Club med mange tilmeldte hold. Hvert hold består af 3 amatører og 1 Pro.

Den 4. oktober afholdes der igen Texas Scramble match sponseret af FØTEX og den 16. oktober ser vi frem til den traditionsrige Ebelgolf Match med overdådig morgenmad før gunstart og middag på Karens Køkken om aftenen – tilmeldingen er åben.

Årets klubmatcher afsluttes med Sponsor- og udvalgsmatch – en match hvor sponsorer, hjælpere, turneringsledere og repræsentanter for klubbens klubber inviteres til morgenbuffet, match og dejlig frokost efterfølgende.

Baneservice

Klubbens etablerede baneservice fungerer fint. Ordningen modtages med positive tilkendegivelser fra klubbens medlemmer og gæstende greenfee spillere. I forbindelse med klubbens turneringer anbefales, at medlemmerne ikke medtager egne forsyninger, men støtter klubbens baneservice.

Ferie

Træneren, Henrik Jacobsen holder ferie i uge 31, dvs. at der ingen undervisning er d. 26., 28. og 30. juli.

Grøn tee for begyndere

Da Par 3 Banen er under omlægning kan den ikke spilles før hen i slutningen af september; men så bliver den altså også væsentlig bedre end den gamle!

Det betyder, at de nye spillere starter på den store bane, hvilket kan være lidt af en mundfuld; derfor laver vi nu et grønt tee 50-100 m foran rød tee. Det er markeret med en grøn ”slikkepind”, som vil være placeret

i højre side af fairway i overgangen til semiroughen. Man teer op ud for slikkepinden og indtil 2 køllelængder bagud. Handicaps kan ikke blive reguleret fra grøn tee.

Buggy

Grundet tekniske udfordringer har det i en periode ikke været mulig at købe 10 turs klippekort til buggy, dette er nu løst og der kan igen købes klippekort til buggy.

En lille bøn

Vi henstiller meget til jer alle, at terrassedør og vinduer bliver lukket, når I forlader klubhuset, da vi ikke har nogen til at tjekke klubhuset om aftenen inden dørene låses og alarmen aktiveres.

Klubbens økonomi

Regnskabet er til bestyrelsens glæde bedre end budgetteret. Årsagen er kontingentforhøjelsen, flere sponsorindtægter samt den stramme styring af udgifterne. Korrigeret for periodiske udgifter, eksempelvis vand på 53.000 kr. er regnskabet 180.000 kr. bedre end budgetteret.

Klubbens likviditet påvirkes negativt af store afdrag på et af lånene i klubhuset.

Tilskud

Ansøgningen vi har sendt til DIF og DGIs Corona-hjælpepulje har givet os et lille tilskud og Ok har uden forudgående ansøgning forhøjet sin støtte til klubben grundet Corona.

Kontantløs betaling i klubben

Der gennemføres forsøg fra på lørdag, den 25. juli med betaling af fadøl fra baren via MobilePay til 273281.

Det er endvidere bestyrelsens ønske at betaling for kolde drikke i klubhusets automat fremover skal ske uden kontanter og processen er igangsat, så der kan bruges betalingskort og så vore udenlandske gæster kan forsyne sig fra automaten.

I forbindelse med etableringen vil prisen for øl/vand fra automaten blive forhøjet til kr. 25.

Vi ses på vor smukke bane