31 Marts 2020 – Kære medlemmer

På baggrund af, at folketinget den 31.3.2020 har vedtaget en Epidemi-lov og DGU den 31.3.2020 har meddelt, at private runder med 2 personer, kan finde sted under særlige begrænsninger, er bestyrelsen glade for at kunne åbne banen for spil fra torsdag den 2. april – Tid kan bestilles på Golfbox fra den 1.4.2020 kl. 12.00.

Tak for jeres forståelse og opbakning i de 15 dage banen har været lukket.

Begrænsningerne fra DGU skal ses dels som golfklubbernes fortsatte bidrag til at begrænse risikoen for smitte-spredning og dels som et værn mod at myndighederne benytter Epidemi-lovens nye muligheder for at lukke golfbaner, hvis golfspillerne ikke opfører sig ansvarligt.

Begrænsningerne er følgende og de er gældende indtil videre:

1. Banen er kun åben for medlemmer. Den er lukket for greenfeespillere og Mer-Golfere.
  2. Der må kun spilles 2-bolde.
  3. Der er 14. min. mellem hver start. Starttid skal bookes på Golfbox, men ikke bekræftes.
  4. Kun start fra 1. tee, måtte er ikke obligatorisk og alle sommerteesteder forventes at åben til Påske.
  5. Gå først frem til 1. tee og alle øvrige teesteder, når holdet foran er væk fra teestedet.
  6. River i bunkers er fjernet. Der glattes ud med et jern og/eller skoene.
  7. Flagstængerne må ikke tages op.
  8. Det er ikke tilladt at vinke/lukke igennem.
  9. Private Buggy er tilladt – 2 personer ok fra samme husstand – ellers 1 person og 1 bag på en buggy.
  10. Der er ingen scorekort tilgængelige, og ingen handicapregulering. Scorekort lægges på hjemmesiden.
  11. Banetoilettet er lukket.
  12. Boldvaskerne, bænksættet på 11. tee og skraldespandene må ikke bruges – tag dit affald med hjem.
  13. Kun 1 person ad gangen i bagrummet – tag dit udstyr med hjem hvis muligt.
  14. Klubhuset er lukket, terrassemøblerne må ikke benyttes og blæsepistolen er fjernet.
  15. Puttinggreen, indspilsgreen, driving range og Par 3 banen er lukket.
  16. Al undervisning er suspenderet.
  17. Alle turneringer, også i Klubberne i klubben er fortsat suspenderet.
  18. Undlad at arrangere private matcher – forsamling efter spillet er ikke tilladt.

Disse begrænsninger har til formål at hindre at flere end to spillere er sammen, hvorved det er nemmere at overholde afstandskravet. Desuden hindrer de at spillerne rører ved de samme genstande.

Kom først 10 min. før din tid og forlad golfklubben straks efter spillets afslutning.

Begrænsningerne fjerner selvfølgelig noget af det sociale aspekt ved golfspillet, men bevarer den spillemæssige udfordring og motionen – og de er med til at forhindre at banen lukkes igen. Vi håber at situationen i samfundet og i golfklubberne snart bliver normal igen.