Vinterbane fra og med fredag d. 1. november 2019

Banen er, efter den megen regn, våd og blød og derfor sårbar, og sårene læges ikke nu, hvor græsvæksten er ophørt. Det er især hårdt ved teestederne, når de bliver ”brat af slaget rammet”. Vi går derfor over til Vinterbane fra og med fredag d. 1. november.
Vinterbane betyder, at der spilles som om sommeren, med følgende modifikationer:

Banelukning

Banen kan lukkes i rimfrost, snevejr og kraftigt tøvejr. Det vil ikke altid være praktisk muligt at annoncere en lukning i forvejen, men lukningen vil nok være selvindlysende. En god indikator er, at hunden må ud at tisse alene.

Teesteder

Den gule bane spilles fra de blå teesteder på hullerne: 1-5-10-12-13-14-15-17 og 18. Fra måtter på hullerne: 3-7-16. Fra det gamle teested på hul 2 og fra det normale gule på hul 8. Og fra provisorisk teested foran de normale på hullerne: 4-6-9-11.

Den røde bane spilles fra de sædvanlige teesteder, undtagen hul 9 fra provisorisk teested foran og hul 15 fra måtte.

Fairways

Bolden spilles som den ligger (men tørv lægges tilbage), eller bolden må på fairway  løftes, renses og placeres indenfor en scorekortbredde, men ikke nærmere hullet. Måtte måtte meget gerne bruges, men så er runden ikke tællende til hcp-regulering. Men det kan vel også være lige meget med de scores, der kan præsteres, når man er  iført polarudstyr.

Bunkers og rough

Spilles som om sommeren (men bunker rives)

Greens

Spilles som om sommeren (men nedslagsmærker oprettes)

Course rating, handicapindex, scorekort og handicapregulering

Vinterbanen har Course Rating og Slope, konverteringstabel er ophængt i klubhuset. Handicapindex er uændret. Scorekort er tilpasset vinterbanen og udskrives normalt. Handicaps reguleres på normal vis, dog tæller en runde ikke, hvis der er brugt måtte.

Trolley og buggy

Trolley må bruges, men det henstilles, at man bruger bærebag. (7 køller er alt nok)

Buggies må kun bruges efter tilladelse fra Bestyrelsen; gælder også  gæstespillere.

Baneformanden                                                                                                 30.10.2019