31.1.2022 Kære klubmedlemmer

Farvel til restriktioner

Fra i morgen, den 1. februar er der ikke længere påbud om at bære mundbind i klubhuset – men det er ikke forbudt.

Generalforsamling mandag, 4. april 2022 kl. 19.00.

Generalforsamlingen afholdes igen i år i Fregatten Jyllands Auditorium, som giver mulighed for, at alle der har lyst til at deltage i generalforsamlingen får mulighed for det i et rum, hvor der kan holdes god afstand, hvis det ønskes.

På valg er Gøsta Knudsen, Gitte Sejersen og Jette Glargaard.

Gøsta Knudsen ønsker ikke genvalg.

Reception for Jacob Fredberg
Jacob har tjent klubben godt og dygtigt i 7 år, men vil gerne prøve kræfter med et andet arbejde, mens han stadig er ung og ambitiøs.

Vi holder afskedsreception for Jacob Fredberg mandag, den 4. april kl 18-18.45 i Fregatten Jyllands Auditorium – umiddelbart inden generalforsamlingen.

Klubbens økonomi

Seneste regnskab og nyt budget vil blive lagt på hjemmesiden og evt. spørgsmål hertil vil blive besvaret på den kommende generalforsamling.

Hole-in-one

Søndag, den 23. januar under vintergolf turneringen fik Søren Elming Hole-in-one på hul 9. Stort tillykke til Søren med det flotte slag.  Søren lavede også Hole-in-one i 2021 på hul 3 under vintergolf turnering.

Søren har modtaget en flaske whisky sponseret af Kvickly.

Mens vi venter på åbning af fadølsanlægget

Vor drikkevarer automat er ikke altid funktionsdygtig og står bl.a. af, hvis tørsten er så stor, at automaten betjenes utålmodigt.

Mange klubber i klubben laver aftale med Gitte i sekretariatet, så der bliver sat drikkevarer frem til særlige arrangementer til efterfølgende afregning i sekretariatet – så er ingen nødt til at tørste hvis automaten strejker.

Pladsmangel

Nogle klubber i klubben har skabsplads i depotrummet ved køkkenet.

I bedes inden den 15. februar sætte skilt på, så man kan se hvem der bruger skabet. Skabe uden skilt vil blive genudlånt.

Mer’Golf er en fritspilsaftale mellem følgende golfklubber i 2022:                    Ebeltoft Golf Club – Mollerup Golf Club – Norddjurs Golfklub – Søhøjlandet Golf

For et tillæg på 700 kr til dit fuldtidskontingent i din egen golfklub, kan du være med i Mer’Golf.

Som medlem af Mer’Golf kan du spille på de nævnte baner i perioden 1.4. – 31.10. (Sommersæson) – der er ikke længere begrænsning på, hvor mange gange du kan spille Mollerup Golf Clubs bane.

I perioden 1.11. – 31.3. (Vintersæson) kan du spille mod en merbetaling på 100 kr pr. runde til den enkelte klub. Den enkelte klub afgør selv, om merbetaling skal opkræves – afhængig af banens stand og kvalitet.

Mer’Golf medlemskabet skal købes i din hjemmeklub. Medlemskabet er personligt og kan ikke lånes af eller til andre. Misbrug vil betyde øjeblikkelig eksklusion efter karensreglerne – for begge parter.

Du kan tilmelde dig Mer’Golf ved at sende en mail til din golfklubs mailadresse med angivelse af dit DGU-nummer. Medlemskabet er først gyldigt, når din betaling er registeret i sekretariatet, og du efterfølgende har modtaget en mail som bekræftelse – med mindre andet er aftalt med klubben.

Venskabsturnering for hold – Greensome på udebane

Ebeltoft har fået nedenstående invitation og er du interesseret i at stille med et hold på 6 personer, så kontakt Gitte Sejersen på 2084 3399. I 2021 deltog 16 hold fra 5 forskellige klubber.

Venskabsturnering for hold – Greensome på udebane arrangeret af Randers Golf Klub, er en uformel golfturnering, hvor der ikke findes en puljevinder og der spilles ikke slutspil eller finale. Det handler om at mødes, spille og hygge sig med golf under venskabelige forhold på fremmede baner. Man forsøger selvfølgelig at spille sit bedste golf og vinde sine matcher, som afvikles efter et format, der garanterer masser af spænding og intense golf øjeblikke for alle deltagere uanset niveau.

I skal danne jeres eget hold på mindst 6 personer. Der er ingen begrænsninger mht. til alder, køn eller handicap. Spillere skal dog være under handicap 48, når man tilmelder sig. Dit hold bliver indplaceret i en pulje, hvor holdene ligner hinanden mest muligt mht. til handicap og alder – og alle hold får en rimelig kørselsafstand.

Greensome – hulspil på udebane med handicap

Til hver af de 3 udebane kampe skal jeres hold stille med 6 personer. Der spilles 3 greensome hulspilsmatcher med handicap i hver kamp.

Hver af de 3 greensome hulspilsmatcher spilles som “tripple six”. Dvs. 3 del-matcher à 6 huller, hvor der spilles om 2 point i hver del-match. Så finder man først sit gode spil frem på de sidste huller, kan man stadig nå at score point til sit hold. Det giver masser af intensitet i matcherne og alle får spillet 18 huller.

De 3 kampe ligger altid i weekender. De fleste matcher afvikles søndag eftermiddag – resten om lørdagen.

Sidste bold sendes normalt ud inden kl 14.

I 2022 spilles der i flg. weekender:

• Lørdag 14. maj/søndag 15. maj
  • Lørdag 11. juni/søndag 12. juni
  • Lørdag 3. september/søndag 4. september

Man spiller enten lørdag eller søndag.

Der spilles om 6 greenfee billetter i hver pulje – eller faktisk trækkes der lod. Alle hold starter med et antal lodder. For hver kamp holdet vinder, får holdet flere lodder. Så alle kan vinde greenfee billetterne, men de hold der vinder flest kampe har den største chance.

Tilmelding senest den 14. april 2022

Det er gratis at deltage.

Turneringen arrangeres af Randers Golf Klub.

Læs mere på www.venskabsturnering.dk

Referater fra bestyrelsesmøder

Alle referater ligger på klubbens hjemmeside under Klubben og seneste referat hænger altid på opslagstavlen i klubhuset.