1.8.2021 Kære klubmedlemmer

Bestyrelsens konstituering

Efter den forsinkede generalforsamling afholdt den 21. juni i Fregatten Jyllands Auditorium konstituerede bestyrelsen sig på bestyrelsesmøde afholdt den 12. juli:

Jette Glargaard, formand

Allan Bante, næstformand og kasserer

Gitte Sejersen, nye prøvemedlemmer, klub 37+

Gøsta Knudsen, klubhuset

Martin Sass Nielsen, Turneringer

Hanne Verdoes (suppleant), Facebook og bestyrelsens referater

Der henvises til klubbens hjemmeside, hvor ansvarsområderne er beskrevet.

Status Ebeltoft Golf Clubs it udstyr

It udstyret i kontoret i klubhusets underetage er opdateret og fungerer. It udstyret på kontoret på første sal fungerer nu igen, og der kan kommunikeres med Golf Box printeren.

Møde med klubberne i klubben

På grund af Corona har der ikke været afholdt møde med klubberne i klubben i foråret 2021. Bestyrelsen værdsætter arbejdet i klubberne i klubben og deres betydning for klublivet og for fastholdelsen af medlemmerne.

Bestyrelsen inviterer klubberne i klubben til møde i efteråret 2021.

Økonomi

Ebeltoft Golf Clubs økonomi er i fin form og er tilfredsstillende. Dette skyldes især kontingent betalinger i alle kategorier, flere greenfee gæster og mange og trofaste sponsorer.

Alarmsystem

Nyt alarmsystem med overvågning bliver installeret af Holmriis i august måned

Turneringsudvalg

Der er etableret et Turneringsudvalg bestående af Martin Sass Nilsen, Annette Kambeck og Jette Glargaard.

Udvalget vil gerne skabe større interesse for Ebeltoft Golf Clubs årlige Klubmesterskaber – klubbens fornemste turnering.

Derudover vil der blive ideudviklet omkring matcher 2022 herunder måske et par matcher afviklet lørdage afsluttet med fællesspisning.

Turneringer/matcher i august og september:

Sparkassen Kronjylland – Djursland Turneringen

De ti bedste fra hver af A, B og C rækkerne fra Sparekassen Kronjylland turneringen afholdt i Ebeltoft Golf Club den 2. maj deltager i finalen, der afholdes i Grenaa Golfklub på søndag, den 8. august og vi håber, at vor klubs medlemmer klarer sig rigtig godt i turneringen.

Kvadrat Match v/Jesper Grand afholdes den 15. august 2021.

Der spilles Stableford i 3 rækker.

Turneringsledere: Søren Elming & Kresten Riis Jensen.

Tilmeldingsfrist den 13. august kl. 17.00

Ebeltoft Golf Clubs Klubmesterskaber 2021.

Nu er det tid til årets Klubmesterskaber – årets vigtigste turnering, hvor klubbens bedste herre og dame findes ved en Match, og kåres ved den efterfølgende præmieoverrækkelse.

Turneringen er gratis at deltage i og fristen for tilmelding til Klubmesterskaberne er torsdag d. 2 september kl. 17.

Der vil blive spillet i 4 rækker: Dame/Herre – Senior (fra 50 år) – Veteran (fra 60 år) og Superveteran (fra 70 år). For at en række kan tælle i de aldersbestemte rækker, skal der være mindst 4 deltagere i rækken, dog undtaget Dame/Herrerækken, hvor der kun skal 3 deltagere til, for at mesterskaberne er tællende.

Hvis en aldersbestemt række ikke er tællende, fordi der ikke er mindst 4 deltagere, deltager du automatisk i Dame/Herre Klubmesterskaberne – så alle har mulighed for at blive klubmester. Juniorer deltager i enten Dame- eller Herrerækken.

Klubmesterskaberne afvikles over to dage, lørdag og søndag den 4. – 5. september med løbende start begge dage fra kl. 8.00. Laveste handicap i damerækkerne starter ud først, efterfulgt af herrerne. Der spilles slagspil og uden handicap.

Scorekort vil blive udleveret på 1. tee af starteren, der står klar og sender dig godt afsted, – du forventes at være på teestedet 5 minutter inden din starttid.

Så snart matchen er afviklet lørdag, vil din nye starttid for søndag blive offentliggjort i Golfbox.

Søndag starter vi ud med højeste score i damerækkerne og bedste damescore går ud sidst efterfulgt af den højeste score hos herrerne i første herrebold og derefter lavere score efterfølgende.

Søndag d. 5 september afholdes der også en ’Klappematch’. Efter deltagerne i klubmesterskaberne er sendt ud, vil deltagerne i ’Klappematchen’, hvor der spilles Stableford, blive sendt ud ca. 20 min efter i en Gunstart fra hullerne 1-18-17-16- etc. – afhængig af, hvor mange der deltager.                                                                                                                                                       Tilmelding til ’Klappematchen’ skal ske senest torsdag, den 2. september kl. 17. Deltagere i Klubmesterskaberne deltager ikke i ’Klappematchen’.

For de morgenfriske vil der søndag, den 4. september være morgenbrød og en kop kaffe fra kl. 7.30 – 9.00 som klubben er vært for. Efter matcherne vil der blive tændt op i grillen, så der er mulighed for at købe en pølse med brød.

Der vil være præmier til vinderne i begge matcher og antallet af præmier er afhængig af antal deltagere. Nybolig sponserer præmierne i ’Klappematchen’.

Pro-Am har 20års jubilæum i år og afholdes fredag, den 17. september.

Sæt kryds i kalenderen og kom på golfbanen og se de mange deltagere – både professionelle og amatører.

Turneringsledere: Henrik Krogh, Poul Svendsen, Stephen Andersen & Flemming Schütt.