2. november 2020

Kære Klubmedlemmer

Korrektion vedr. forsamlingsrestriktioner

Vedrørende forsamlingsrestriktionerne, har flere af klubbens medlemmer reageret og vendt tilbage til bestyrelsen om, at vi nok har fortolket udmeldingen fra DGU forkert. Dejligt, at vi ved fælles hjælp kan komme igennem disse krisetider på bedste vis – tak til Flemming Schütt og Steen Kok for hjælpen.

Anbefalingerne er svære at fortolke samtidig med at vi skal have rettidig omhu, – vi har i bestyrelsen besluttet, at der stadig i bagrummet og stueetagen kun må være max 10 person da man ikke sidder ned.

I klublokalet på 1. sal, må der max være 30 personer – opdelt i minimum 3 grupper og ingen samlet selskab over 10 personer – god afstand mellem grupperne og man skal bære mundbind indenfor i klubhuset – dog må man tage det af, når man sidder ned. Bordene må ikke flyttes.

Par 3 Bane Mesterskab 2020

Den ”nye” par 3 bane er endnu ikke helt udvokset, men dog så meget at vi har kunnet afholde det første Par 3 Bane Mesterskab i klubbens historie.

En ny bane skal dog lige testes inden den tages i brug, og det gjorde et af klubbens yngste håb, August i fin stil et par dage inden mesterskabet.

Den nye bane er blevet en rigtig golfbane med 2 teesteder på hvert af de 3 huller, regulære greens, bunkers, rough, out of bounds, strafområder og med tiden også nogle træer.
Både gamle og nye spillere kan således få trænet de fleste af spillets facetter på det kompakte anlæg, hvor man kan spille 9 huller på under en time.

Det var da også både nye og gamle, der deltog i mesterskabet, 15 i alt.
Efter 9 hullers slagspilskvalifikation gik de 8 bedste videre til hulspilskampe over 3 huller, så det gjaldt om at være på fra starten.

Flere af kampene måtte ud i sudden death omspil, og fra en plads midt på banen kunne tilskuerne følge med i kampene på alle hullerne. Det er der ikke mange baner der kan prale af!

Vinder af mesterskabspokalen blev Lotte Kornum, som slog Martin Isgaard i finalen.
I kampen om bronzemedaljen vandt Anne Mette Rasmussen over Flemming Schütt.

Mesterskabet blev spillet med handicap. Bedste bruttoscore og dermed banerekorden for 9 huller stod Jacob Fredberg for med 26 slag, et slag under par.

Pokal og medaljer blev på olympisk vis overrakt af formanden Jette Glargaard.

Banen er nu lukket igen, så den kan få fred til at vokse sig stor og stærk indtil foråret, hvor den åbnes for almindeligt spil.

Banearbejde

Som sædvanlig benytter vi vinteren til at udføre forskellige anlægsarbejder, som tilsigter at gøre banen til en bedre golfoplevelse for majoriteten af medlemmer og greenfeespillere.

Det første vi går i gang med, er at udbedre nogle af de mest ujævne stier med en belægning af stenmel, som vi i forvejen har på en del stier. Det medfører, at der vil være nogle områder med arealer under reparation med spilleforbud og dermed frit drop. Områderne vil ikke blive afmærkede, de burde give sig selv.

Det næste arbejde bliver udvidelse af det gule teested på hul 8 og anlæggelse af 2 bunkers i højre side af samme hul for at begrænse antallet af (slicede) drives, der triller ud i skoven til sorg og glemsel.

Hvis vi har tid og kræfter til mere vil det være anlæggelse af et nyt rødt teested på hul 6 i højre side af fairway for en bedre indgangsvinkel til fairway.

Alle vores par 3 huller er (for) lange for de fleste af klubbens spillere, især damerne, derfor har vi planer om også at nå at anlægge et nyt rødt teested på hul 7 foran og til venstre for det nuværende, hvor det også kommer højere op end det nuværende, som så bliver blåt teested.

Baneformanden.