Nu starter Golfundervisningen 2020 … med … ”Tænk bedre – spil bedre” – teoriaften onsdag d. 18. marts.

Mange har spillet hele vinteren, og har måske konstateret, at bolden ikke er fløjet helt så langt og lige som man kunne ønske. Det vil selvfølgelig hjælpe lidt på svinget, når man bliver fri for de tre sweatre, vinterfrakken, halstørklædet og bælgvanterne. Men hvis det ikke er nok, skulle man måske få træneren til at se lidt på maskineriet. Der er sikkert lidt rust der skal bankes af, og et par kuglelejer der skal smøres.

Den nye sæson kunne også være anledningen til at få hele teknikken opgraderet, få lidt fut i drivet, luft under indspillet og bedre rul på puttet. Det kunne også være at slagene fra bunker, rough og skråninger trænger til forbedring. Og hvad med hovedet, tænker du rigtigt, eller håber du bare?

Golfundervisningen starter nu, og foregår hver tirsdag, torsdag og søndag, første gang torsdag d. 19. marts.
Tirsdag og torsdag er der undervisning fra kl. 10.00 til kl. 19.00 og søndag fra kl. 9.00 til kl. 16.00.

Der er forskellige typer af undervisning:

Individuel undervisning (1-2 spillere).
En lektion er på 25 min, men det er mest effektivt at tage en serie på 3 eller 5 lektioner

Hold undervisning (3-5 spillere).
Undervisning på et hold sammen med 3-4 andre af nogenlunde samme kaliber er effektivt og hyggeligt. Undervisningen består af 10 lektioner a 55 min. over 10 uger. Man kan selv danne et hold, eller meddele træneren, at man er interesseret i at komme på et hold, som træneren så forsøger at danne.

Baneundervisning (1-2 spillere)
Mange spillere oplever, at de gode slag på træningsbanen ikke altid følger med ud på banen, eller at scoret trods gode slag ikke bliver imponerende. Det kan en tur på banen med træneren hjælpe på. På to timer kan 1 eller 2 spillere nå 6-9 huller, hvor teknik og scoretricks bliver gennemgået.

Sæsontræning (1-2 spillere)
Hvis man gerne vil have en jævn udvikling af sin teknik og undgå at den skrider ud, så det bliver besværligt at komme tilbage på sporet, er det en god ide at blive trænet og kontrolleret gennem hele sæsonen.
I Sæsontræning får man 1 lektion a 25 min i 20 uger fordelt over hele sæsonen og 2 x 6 hullers baneundervisning, i starten og i midten af forløbet.

Begynderskole
De (forhåbentlig) mange nye spillere, der begynder i år som Prøvemedlemmer, kommer på Begynderskole. Undervisningen foregår hver tirsdag og torsdag kl. 17.00-18.00 og søndag kl. 11.00-12.00 gennem hele sæsonen.

Efterskole
Man bliver jo aldrig helt udlært i golf, og de første 2-3 år kan være afgørende for at få et sundt grundlag at udvikle sit spil på. Derfor tilbydes de nye spillere at komme på Efterskole i år 2 og 3 efter begynderåret.
Det er gratis holdundervisning hver tirsdag kl. 18.00-19.00 og hver søndag kl. 12.00-13.00 gennem hele sæsonen. De spillere, det drejer sig om, får direkte besked.

Kurser
Undervejs i sæsonen vil der blive afholdt forskellige kurser af en eller flere dages varighed. F.eks. er der planlagt et kursus i Indspil og Puttning på Store Bededag, som i den anledning bliver til Store Træningsdag. Endvidere planlægges et sommerkursus i uge 28.
Nærmere om disse kurser senere.

Priser og booking af undervisning
Se på klubbens Hjemmeside under PRO

Vi ses
Henrik Jacobsen

”Tænk bedre – spil bedre”                                        Teoriaften onsdag d. 18. marts.

Kroppen gør, hvad hjernen siger, den skal gøre; derfor er det ret vigtigt, at hjernen ved, hvad den snakker om.

Når man ser, hvad golfspillere foretager sig, kan man undertiden tvivle på, at det er en fornuftig samtale hovedet fører med kroppen. Hjernen vil nok påstå, at kroppen ikke hører efter, mens kroppen vil hævde, at den ikke får ordentlig besked.

Det behøver ikke være sådan, derfor denne invitation til en teoriaften under devisen:

”Tænk bedre – spil bedre”

Du får noget at vide om udstyret:
hvorfor er slagfladen på en kølle buet, hvor tykt skal gribbet være, etc

Du får noget at vide om svingteknikken:
hvorfor slicer mine drives, hvordan får jeg backspinn på mine indspil, etc

Du får noget at vide om banestrategi:
hvordan læser jeg banen, hvordan scorer jeg bedre uden at slå bedre slag, etc.

Altså:  Onsdag d. 18. marts kl. 19.00-21.00 i klubhuset. Kr. 25,00 incl. kaffe og kage.
Tilmelding senest mandag d.16. kl.24 på: jacobsen@golfbanearkitekt.dk eller sms: 21 26 12 65

Henrik Jacobsen