16.8.2023 – Klubmesterskab 2023 – Føtex Sponsormatch – Par 3 Bane mesterskab m.m.

Kvadratmatch v/Jesper Grandt

Søndag, den 6. august blev der afholdt den traditionsrige KVADRAT match v/Jesper Grandt, hvor der skulle spilles Stableford i 3 lige store rækker.

Efter ca. 4 timer i godt golfvejr blev spillerne mødt i klubben af matchlederne Kresten Riis-Jensen og Søren Elming, der gjorde resultatet af dagens match op.

Golfklubbens Café To stod klar, så spillerne efter golfrunden kunne nyde god mad og drikke inden præmieoverrækkelsen.

TAK til KVADRAT som har været en vigtig lokal sponsor i Ebeltoft Golf Club igennem mange år.

Dagens vindere i de 3 rækker, som blev flot præmieret med lækre KVADRAT produkter var:

A Rækken:

Nr. 1 med 37 point – Brigitte Kambeck

Nr. 2 med 37 point – Per Jakobsen

Nr. 3 med 37point – Svend Petersen

B Rækken:

Nr. 1 med 39 point – Henrik Veggerby

Nr. 2 med 37 point – Claus Eichel

Nr. 3 med 34 point – Erik Pedersen

C Rækken:

Nr. 1 med 40 point – Carsten Moth

Nr. 2 med 35 point – Elisabeth Broe Parkin

Nr. 3 med 35 point – Annette Ovesen

Møde med KIK og områdeansvarlige

Den 23. august kl. 19 i golfklubben, mødes repræsentanter fra Klubberne i Klubben, områdeansvarlige og bestyrelsesmedlemmer omkring status, feedback og ideudveksling.

Klubmesterskab med herre-, dame- og juniorrække – 26. + 27. august

Årets vigtigste og fineste begivenhed i Ebeltoft Golf Club, som vi opfordrer alle til at bakke op omkring.

Klubmesterskabet foregår lørdag, den 26. august og søndag, den 27. august –

der spilles 18 huller hver dag, med løbende start fra Hul 1.

Herrer spiller fra Gul, damer fra Rød og juniorer fra Blå – der spilles fra scratch – uden handicap.

Kom til tasterne – meld dig til på Golfbox, uanset dit handicap, på den måde bakker du op om vor klubs dygtigste golfspillere og får selv en god oplevelse ved at spille 2 dage i træk fra scratch – det bliver nogle herlige dage.

Der betales ikke matchfee og der serveres til alle deltagerne gratis grillpølser med brød søndag eftermiddage.

Føtex sponsormatch søndag, den 10. september med Gunstart kl. 9.00.

Tilmelding på Golfbox senest fredag, den 8. september kl. 17.00.

Føtex Matchen er igen i år en Texas Scramble.

Texas Scramble er en holdmatch med 3-4 spillere på hvert hold. Alle driver ud, hvorefter man vælger stedet for det bedste slag. Stedet markeres og her dropper de øvrige deres bolde og alle slår deres andet slag herfra. Sådan fortsættes spillet for de næste slag indtil man har en bold i hul. Der skal bruges 4 drives fra hver spiller, – de sidste to drives må man bruge valgfrit.

Man spiller fra det Teested Golfbox er indstillet til i.f.t. ens handicap. Der spilles med halvt handicap af laveste handicapspiller oprundet til nærmeste hele. Der føres kun 1 scorekort.

Der er registrering søndag morgen kl. 8.15 – 8.45 og matchfee kr. 75 betales på dagen til klubbens MobilePay eller kontant.

Matchledelse Allan Steen – 4267 0477.

Svendeprøvematch 17. september med efterfølgende spisning

Matchen er en afslutningsmatch for alle Prøvemedlemmer og Begyndermedlemmer.

Prøvemedlemmerne spiller 9 huller på Par 3 Banen med start kl. 15.

Begyndermedlemmerne spiller 18 huller på den store bane og har start kl. 13.

Der vil være tilmelding på golfbox senest den 14. september og efter matchen mødes alle i klublokalet/Café To til spisning, hygge og præmieoverrækkelse.

Par 3 Bane Mesterskab søndag, den 8. oktober

Det særlige Par 3 Bane Mesterskab afholdes nu for 4.gang, og vi opfordrer alle medlemmer til at deltage.

En særlig opfordring til vores begyndere og juniorer – I har alle øvet Par 3 Banen flittigt i denne sæson. Det er gratis at deltage og alle med registreret handicap kan deltage.
Man deltager i mesterskabet/kvalifikationen ved på dagen at spille 9 huller (3×3 huller) slagspil med ½ handicap mellem kl. 9 og kl. 11.

Scorekort henter man selv i hylden under vinduet i klubhuset.
Scorekort, underskrevet af spiller og markør, skal afleveres i den dertil opstillede kasse i Udslagshuset på Træningsbanen efter runden og senest kl. 13.30.

De 8 bedste nettoscores spiller fra kl. 14.30 finalekampe efter cupsystemet.
Finalekampene afvikles som hulspil over 3 huller med 1/6 handicap. Seedning i første runde: nr. 1 mod nr. 8, nr. 2 mod nr. 7, etc. Hvis All Square efter 3 huller spilles Sudden death fra Hul 1.
Semifinalisterne spiller om 3. pladsen samtidig med at finalen spilles.
Vinderen får bl.a. Vandrepokal og der er også præmier til nr. 2 og 3.
Endvidere er der præmie for Hole-in-one(s) samt bedste bruttoscore i kvalifikationen. (Banerekord på 26 slag har Jacob Fredberg).

Tilmelding senest torsdag den 6. oktober kl. 18.00 på GolfBox eller på mail til: jacobrosendahl@mail.dk med angivelse af navn, hcp, mailadresse og tlf.nr. hvis tilmelding på Golfbox driller.
Deltagerne i finalekampene får besked på deres mail og sms søndag ca. kl. 14.00
Par 3 Banen er hele søndagen lukket for andre end deltagerne i Mesterskabet.                                                                                  Matchledelse Jacob Rosendahl – 4035 7124 og Gitte Sejersen – 2084 3399, kan du kontakte, hvis du har spørgsmål til Par 3 Bane Mesterskabet.

Vintergolf klubben 2023/24

Opstart i weekenden 14. og 15.oktober og med afslutning lørdag, 23. marts 2024.

Alle er velkommen til at deltage – nye som gamle.

Man kan vælge at betale et sæsonkontingent kr. 400 eller betale pr. gang kr. 40.

Julefrokost for Vintergolf Klubben 16. december.

Ca. 1 gang om måneden vil der være gunstart med anden spilform og med mulighed for mad efter spil.

På hjemmesiden www.ebeltoftgolf.dk kan man finde nyttig information, nyheder og resultater.

Alle sæsonens turneringer ligger allerede på Golfbox.

Er man på Facebook kan man finde gruppen – Vintergolf Ebeltoft Golf Club.

For yderligere info kan man kontakte Michael Rosleff eller Allan Steen – 4267 0477.