Ændring på trænerposten

Vi har i en hel del år haft Arild Townhill fra Grenå Golfklub som træner til stor gavn for klubben og medlemmerne.

Vi har været særdeles tilfredse med samarbejdet, men klubbens økonomiske situation er så stram, at vi skal finde væsentlige besparelser på et i forvejen skrabet budget; bl.a. mister vi næste år et større lærlingetilskud.

Derfor er vi med beklagelse nødt til at sige tak og farvel til Arild efter denne sæson ved udgangen af september måned.

Men vi kan jo ikke undvære en træner, især ikke med de mange nye spillere vi har fået i år og forhåbentlig også får næste år.

Derfor har vi lavet en aftale med Henrik Jacobsen, som uden vederlag vil varetage klubtræningen, d.v.s. undervise prøvemedlemmer, 1. og 2. års begyndere og juniorer, og desuden instruere ved Åbent Hus arrangementer, Fyraftensgolf og hvad vi ellers måtte lave af hverveaktiviteter.

Derudover vil alle medlemmer kunne få undervisning hos Henrik Jacobsen mod betaling på samme måde, som det har været tilfældet under Arild.

Henrik har 15 års erfaring som protræner i bl.a. Holstebro, Søhøjlandet og de to seneste år i Norddjurs. Henrik har faktisk også tidligere, i forrige århundrede, været træner i Ebeltoft.

Aftalen med Henrik gælder i første omgang for 3 år, og Henrik vil senere orientere nærmere om, hvorledes han vil organisere sin undervisning og træning, som starter i oktober.

Det skal for god ordens skyld bemærkes, at Henrik, som ikke genopstiller til bestyrelsen, fortsat vil varetage sin opgave som baneformand uændret.

Niels Korsgaard.