Regionsgolf

Information om Regionsgolf i Ebeltoft Golf Club! En fantastisk mulighed for golfentusiaster.

Regionsgolf er en holdturnering for klubgolfere, hvor det sociale aspekt er vigtigt. Der spilles for ”alvor”, men det hyggelige samvær mellem spillerne og hold fra forskellige klubber er bærende.

Regionsgolf i Ebeltoft Golf Club er åben for alle medlemmer, og intentionen er at stille med flest mulige hold og spillere

Her er en oversigt over de forskellige rækker og betingelser for deltagelse:

1. A-Rækken: Handicap må ikke være under 4,5, og det gælder for begge køn.
  2. B-Rækken: Handicap må ikke være under 11,5, og det gælder for begge køn.
  3. C-Rækken: Handicap må ikke være under 18,5, og det gælder for begge køn.
  4. D-Rækken: Handicap må ikke være under 26,5, og det gælder for begge køn.
  5. Senior: Alle handicaps er velkomne, og du skal være fyldt 50 år inden udgangen af turneringsåret.
  6. Veteran: Alle handicaps er velkomne, og du skal være fyldt 60 år inden udgangen af turneringsåret.
  7. Superveteran: Alle handicaps er velkomne, og du skal være fyldt 70 år inden udgangen af turneringsåret.

Det er godt at vide, at Ebeltoft Golf Club altid har hold med i C-rækken, hvor Hanne Andersen er holdkaptajn, og også i Superveteranrækken, hvor Jørgen Dahl Madsen er holdkaptajn. Det ville bestemt være dejligt, hvis klubben også blev repræsenteret i de andre rækker. Så hvis du har lyst til at være kaptajn og arbejde med at kontakte og arrangere spillere, er det en fantastisk måde at bidrage til klublivet på! 🏌️‍♂️⛳️

I en pulje er der næsten altid 4 hold inkl. det du selv spiller på. Det vil sige, at du spiller 3 andre golfbaner gratis, og du møder en masse hyggelige golfspillere. På spildagene sluttes der af med spisning, som man tilmelder sig inden matchen.

I de rækker, hvor spillerne stadig er arbejdsramte, spilles de fleste matcher mandage efter kl. 16-17. Der spilles hulspil i alle rækker. Et hold består af 2 damer og 4 herrer.  Der spilles en damesingle – en mixfoursome – og 3 herresingler. Man skal være fyldt 21 år, og flexmedlemmer kan ikke deltage.

Veteraner og superveteraner må gerne deltage i seniorrækken men ikke omvendt, og både senior, veteraner og superveteraner må gerne deltage i A-B-C eller D rækkerne, bare handicaps passer ind. I senior-, veteran- og superveteranrækkerne aftales spilletidspunkt kaptajnerne imellem og der gives besked til klubkoordinatoren Annette Kambeck, så dette registreres.

Når vi nærmer os foråret og der skal tilmeldes hold, vil Annette Kambeck lave en opsætning i golfbox, så alle der har interesse i at deltage, kan tilmelde sig. Hvis dette ikke lader sig gøre, vil der blive opsat sedler i klubhuset, hvor du kan tilmelde dig. Har du spørgsmål, så ring eller mail gerne spørgsmål til Annette Kambeck på mail eller på 4230 1350.

Send en mail / regionsgolf