Medlemstilgang

Det er næppe nogen hemmelighed, at vi har stærkt brug for nye medlemmer. Bare for at opveje afgangen skal vi have ca. 25 nye medlemmer hvert år, og for ikke hele tiden at ligge i semiroughen rent økonomisk skulle vi gerne have en reel forøgelse af medlemstallet på mindst 25 over de kommende 5 år. Det er ikke nemt, den generelle tendens i golfdanmark går den gale vej, og vi har med vores beliggenhed et begrænset marked.

Vi har iværksat en række hvervnings- og fastholdelsesaktiviteter, hvoraf især to aktiviteter har vist sig effektive.
Den ene er Fyraftensgolf, hvor firmaer og organisationer inviteres på en personaleudflugt til golfklubben, med instruktion, spil og lidt fødemidler. Vi har sidste år og i år haft 9 arrangementer med i alt ca. 110 deltagere.
Den anden aktivitet er Åben Golfbane kombineret med et slagtilbud: Prøvemedlemsskab i hele 2019 for 100. kr med instruktion, spil og lån af grej.

Tilsammen har de to aktiviteter i år givet 52 prøvemedlemmer. De bliver selvfølgelig ikke faste medlemmer alle sammen, men bare halvdelen bliver, vil vi være lykkelige.

Prøvemedlemmerne får professionel instruktion hver onsdag og søndag eftermiddag, fordelt på 4 hold. De får hjælpere med ud på banen, først par 3 banen, hvor de skal klare 9 huller i 48 slag og en regelprøve, derefter kommer de ud på den store bane og så ind i Kaninklubben, hvor de bliver omfavnet.

I kommer altså -heldigvis- til at møde en masse nye spillere, som ikke er så dygtige som I er, og derfor skal de have en lidt længere snor.

Udover de 52 prøvemedlemmer har vi også fået 7 fuldgyldige medlemmer i år. Ikke så ringe endda.

Men vi kan godt klemme et par stykker mere ind på banen, så, kære medlemmer, tag de venner med, som er trætte af Jeres evindelige golfsnak, så de selv kan opleve, hvor vidunderligt det er, at lave 7 kiksere for hver sukkerbold.